Друк

Заява

.

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території окремої земельної ділянки площею 3,9037 га, яка розташована на території Стриївської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області за межами населеного пункту з метою будівництва зерносушильного комплексу.

Загальні положення
1. Замовник СЕО
Новоград-Волинська районна державна адміністрація, вул. Шевченка, 16, м. Новоград-Волинський, Житомирська область. ЄДРПОУ: 04053654
2. Вид та основні цілі документу державного планування
Детальний план окремої земельної ділянки площею 3,9037 га., яка розташована на території Стриївської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області за межами населеного пункту з метою будівництва зерносушильного комплексу розробляється на підставі розпорядження Новоград-Волинської районної державної адміністрації від 10.09.2018 р. № 792 та завдання на розроблення ДПТ.
Метою розробки детального плану території окремої земельної ділянки є будівництво зерносушильного комплексу за межами населеного пункту с. Стриєва Новоград-Волинського району Житомирської області на території Стриївської сільської ради.
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об'єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об'єкту з користування надрами в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Розроблення детального плану території забезпечить планувальну організацію та розвиток цієї території, визначення організації, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації ділянки для ефективного використання відповідно до цільового призначення.
Облаштування території та будівництво зерносушильного комплексу за межами населеного пункту забезпечить покращення інфраструктури території, забезпечить новими робочими місцями та надходженнями в місцевий бюджет. Це позитивно вплине на соціально-економічний розвиток території та за умови дотримання технологічних вимог та високих стандартів забезпечить сталий розвиток території.
Проект повинен розроблятися у відповідності до:
- Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
- Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- Закону України «Про відходи»;
- Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
- Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
- Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
- Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
- Закону України «Про екологічну мережу України»;
- Закону України «Про охорону земель»;
- Закон України «Про рослинний світ»;
- Закону України «Про тваринний світ»;
- Закону України «Про мисливське господарство та полювання»;
- Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»;
- Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
- ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій»;
- ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
- ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
- ДСП -173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
- ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;
- ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
- ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
- ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 «Будівельна кліматологія»;
- ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;
- ДБН В.2.2-8-98. «Підприємства, будівлі і споруди по зберіганню та переробці зерна»;
- ДСТУ-Н Б Б.1-1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)»;
- СНіП 1.02.01 "Охорона навколишнього природного середовища";
- Наказу Міністерства соціальної політики України від 20.09.2017 № 1504 «Про затвердження Правил охорони праці для працівників, зайнятих на роботах зі зберігання та переробки зерна»
- Наказу міністерства охорони здоров'я України № 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів»;

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Розроблення детального плану території для будівництва зерносушильного комплексу спрямовано на виконання програми економічного і соціального розвитку Новоград-Волинського району, узгоджується з Стратегією розвитку Житомирської області до 2020 року, зокрема, Стратегічною цілю 2: Розвиток сільських територій та навколо міст регіону.
Ділянка, на яку розробляється детальний план території (далі – ДПТ) розташована на території с. Стриєва, за межами населеного пункту.
Стриєва - село, центр сільської ради, розташоване на лівому березі річки Смолки, за 8 км від районного центру, за 10 км від залізничної станції Новоград-Волинський. Домогосподарств - 222, населення - 812 чоловік, займає площу 1,804 км².
Територія відноситься до Новоград-Волинського фізико-географічного району, в межах піднятої частини кристалічного щита, для якої характерне глибоке залягання кристалічного фундаменту. В геомофрологічному відношенні територія відноситься до зандрової рівнини.
Земельна ділянка відносяться до І кліматичного району, територія ДПТ відноситься до категорії сприятливих для будівництва ділянок: ухил рельєфу 5- 10%; -допускається будівництво та зведення будівель та споруд без улаштування штучних основ і складних фундаментів;-порушень території немає.
За функціональним використанням земельна ділянка належить до земель сільськогосподарського призначення (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, код 01.01).
Земельна ділянка, яка запланована під будівництво зерносушильного комплексу з обслуговуючими спорудами площею 3,9037 га. обмежується землями приватної власності, землями запасу Стриївської сільської ради та землями загального користування (дорога). Земельна ділянка знаходиться в сільськогосподарській зоні.
Для обслуговування об'єкту планується побудувати зерносушарки, силосні зерносховища, зерносховища підлогового зберіганнями обслуговуючі будівлі та споруди. На сьогодні на ділянці розташовані такі будівлі та споруди: картоплесховище з прибудовою; вагова з навісами; комори з прибудовою; КТП; біотуалет; під'їзди та проїзди.
Під'їзд до земельної ділянки відбувається з існуючого місцевої дороги. Покриття місцевого проїзду – удосконалене полегшеного типу (асфальтобетонне покриття).
У відповідності до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом МОЗ від 19.06.96 р. № 173, та Змін т. 4.2. та ст. 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" для підприємств з переробки продукції рослинництва, продовольчого та фуражного зерна, насіння зернових та олійних культур, трав без відділення протруювання мінімальний розмір санітарно-захисної зони (СЗЗ) становить 100 метрів.
Відстань від об'єкту що проектується до найближчої садибної забудови дорівнює 185 метрів, до р. Смолка –1,05 км., до автомобільної дороги територіального значення Т0612 Новоград-Волинський – Полонне – Старокостянтинів – 3,85 км.
За містобудівними факторами наміри забудови і використання відповідають містобудівним умовам і обмеженням.
Будівництво об'єкту узгоджується з Стратегією розвитку

4. Ймовірні наслідки
а) Значного негативного впливу під час планованої діяльності на довкілля та здоров'я населення, геологічне середовище, на флору та фауну не передбачається.
Оцінка за видами та кількістю очікуваних ризиків впливу (відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення в результаті провадження планової діяльності)

 

Відходи

Виробничі відходи, що будуть утворюватися під час роботи комплексу будуть утилізовані відповідно до вимог Закону України «Про відходи» та ДБН В.2.2-8-98. «Підприємства, будівлі і споруди по зберіганню та переробці зерна» (полова зернова – 4 кл.нб), тверді побутові відходи повинні видалятися відповідно до угод.

Необхідно передбачити заходи щодо очищення, нейтралізації і утилізації відходів виробництва у відповідності з вимогами нормативних документів.

Поверхневі та підземні води

Влаштування каналізації повинно здійснюватися відповідно до вимог ВНТП – АПК – 11.07. На ділянці ДТП потрібно передбачити влаштування поверхневого водовідведення.

Створення додаткових впливів на водне середовище не передбачається.

Ґрунт та надра

Вплив здійснюватиметься: при розробці будівельного майданчика; прокладанні комунікацій; будівництві споруд та об’єктів.

Утилізація відходів виробництва та вивезення стоків забезпечить недопущення потрапляння забруднюючих речовин у ґрунти. Створення додаткових впливів не передбачається.

Атмосферне повітря

У результаті виконання будівельних робіт будуть наявні неорганізовані нестаціонарні джерела викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря – автотранспорт, дизель-генератор, зварювальні роботи, пересипка сипучих матеріалів (ґрунт, пісок, щебінь).

Фактичні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від джерел викидів не повинні створювати приземних концентрацій більших рівня ГДК по кожній забруднюючій речовині, що викидаються підприємством з врахуванням фонових концентрацій.

Під час роботи підприємства можливе утворення пилу. Для зменшення виділення пилу передбачити оптимізацію роботи ліній сушіння зерна.

Акустичний вплив

Під час будівельних робіт, від пересування техніки, виникне додаткове шумове навантаження.

Джерелами шуму можуть бути зерносушильні машини. Проте, під час роботи рівень технологічного шуму не перевищуватиме 75 ДБ.

 

Світлове, теплове та радіаційне забруднення

Очікування впливу не передбачається.

Флора та і фауна

На ділянці розміщено будівлі та споруди інфраструктури с/г. Зелені насадження на займають близько 20 % ділянки. Видалення зелених насаджень для будівництва будівель та влаштування інфраструктури комплексу необхідно здійснювати згідно законодавчих та нормативних вимог відповідно до проекту на підставі дозвільних документів.

Зважаючи на природні характеристики запланованої для будівництва ділянки та суміжних ділянок, вплив на флору та фауну буде незначним.

Геологічне середовище

Вплив буде здійснюватися при розробці будівельного майданчика влаштуванні фундаменту.

Технологічні Ризики / аварії що можуть вплинути на здоров’я населення

Недотримання технологічних процесів утилізації відходів може зумовити перевищення норм ГДК аміаку, сірководню, вуглекислого газу, пилу, мікробних тіл.

Для керування даним впливами необхідно забезпечити постійний контроль, моніторинг технологічних процесів, коригування у разі виявлення відхилень.

Забезпечити наявність достатньої кількості обладнання для контролю норм технологічних процесів, детальне навчання працівників, обмежений доступ на підприємство, забезпечення працівників спецодягом, систематично проводити дезінфекцію засобів виробництва та споруд.

б) Ділянки з природоохоронним статусом відсутні.
в) Комплекс не матиме суттєвого впливу на довкілля, територіально ділянка розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.
5. Розгляд альтернатив
Альтернативних варіантів проекту не передбачається, оскільки обрано ділянку, яка за своїм функціональним призначенням відповідає вимогам планової діяльності, розташована на зручній відстані від джерел сировини та потенційних клієнтів.
Проектом потрібно передбачити застосування найкращих сучасних технологій та практик, врахувати містобудівні обмеження та особливості району розташування.
6. Під час розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію
- доповіді про стан довкілля.
- статистичну інформацію.
- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля.
- дані моніторингу стану довкілля.
- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.
- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
При розроблені документації необхідне врахування схеми планування території Житомирської області, інформацію земельного кадастру.
При виконанні звіту проекту заплановано використання методів стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав'язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень.

7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Охорона атмосферного повітря
Заходи для забезпечень нормативного стану атмосферного повітря під час будівництва та експлуатації включають:
1. Влаштування необхідних огороджень (охоронних, захисних або сигнальних);
2. Недопущення викидів в атмосферу повітря, вилученого загальнообмінною вентиляцією, яке вміщує шкідливі або неприємні запахи, речовини через зосереджені пристрої або через розосереджені пристрої;
3.Забезпечення очищення повітря за допомогою спеціальних установок загальнообмінної вентиляції; від пилу за допомогою механічних фільтрів.
4.Контроль за дотриманням технології виробництва та експлуатації.

Заходи щодо зменшення шуму та вібрації
Основними джерелами шуму та вібрації є будівельна техніка, автотранспорт, зерносушильні машини.
Для забезпечення вібробезпеки на робочих місцях у виробничих приміщеннях здійснюється з допомогою гігієнічного нормування вібрації. Гігієнічне нормування та оцінювання вібрації, що діє на людину у виробничих умовах здійснюється згідно з ГОСТ 12.1.012-90 Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку нормуються ДСН 3.3.6.037-99.
Заходи для зменшення впливу шуму та вібрації на прилеглі території та на території будівельного майданчику включають:
1. Дотримання технологічних вимог згідно завдань проектування та експлуатації.
2. Систематично забезпечувати очищення фільтрів та вентиляційної системи, акустичну оптимізацію вентиляторів охолодження.

Охорона поверхневих і підземних вод
Вплив на поверхневі та підземні води під час будівництва та експлуатації комплексу можливий під час аварійних проливів палива і мастил працюючих механізмів, неочищення, недоочищення стоків.
Заходи для забезпечень нормативного стану поверхневих і підземних вод під час будівництва та експлуатації включають:
1. Влаштування будівельного майданчику з твердим покриттям та оснащення робочих місць інвентарними контейнерами для збирання побутових та будівельних відходів.
2. Улаштування систем дощової каналізації.
3. Організація водовідведення дощових та талих вод з території підприємства.
4. Не допускати попаданню нафтопродуктів у ґрунти. Зливання паливно-мастильних матеріалів в спеціально відведені та обладнані місця.
5. Не допускати попадання неочищених недоочищених стоків у ґрунти, поверхневі та підземні води.
Охорона ґрунту
Заходи для забезпечення нормативного стану земельних ресурсів під час будівництва та експлуатації підприємства включають:
1. Обов'язкове дотримання меж території, відведеної для будівництва.
2. Складування родючого ґрунту на спеціально відведених майданчиках з наступним використання його для озеленення та благоустрою території.
3. Всі будівельні матеріали мають бути розміщені на спеціально відведеній ділянці.
4. Контроль за роботою інженерного обладнання, механізмів і транспортних засобів, своєчасний ремонт, недопущення роботи несправних механізмів.
5. Заправка будівельної техніки лише закритим способом – автозаправниками.
6. Складання будівельних матеріалів та конструкцій в межах території відведення на вільних майданчиках з метою уникнення загромадження проїздів та проходів.
7. Забороняється спалювання всіх видів горючих відходів на території підприємства.
8. Недопущення розміщення виробничих та побутових відходів на відкритому ґрунті.
9. Недопущення потрапляння неочищених стоків у ґрунт.
Охорона рослинного і тваринного світу
Об'єктом впливу на тваринний світ під час проведення облаштування та будівництва можливий при роботі землерийної техніки. Шум механізмів може стримувати птахів в період гніздування. Після будівництва проводиться благоустрій території.
Видалення зелених насаджень для будівництва будівель та влаштування інфраструктури комплексу здійснюватиметься згідно законодавчих та нормативних вимог відповідно до проекту на підставі дозвільних документів.

Охорона праці, техніка безпеки, пожежна безпека
Заходи для забезпечень безпечних умов праці під час будівництва та експлуатації підприємства включають:
1. Створення належних умов праці, санітарно-побутове та медичне обслуговування працюючих у відповідності з діючими санітарними нормами.
2. Суворе дотримання правил охорони праці та техніки безпеки відповідно до Закону України «Про охорону праці», пожежної безпеки відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку» та Правил техніки безпеки в Україні.

8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку
- Основні цілі детального плану, його зв'язок з іншими документами державного планування;
- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров'я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров'я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;
- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків
- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання детального плану території;
- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.
- резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію

Орган до якого подаються зауваження та пропозиції
Новоград-Волинська районна державна адміністрація, вул. Шевченка, 16, м. Новоград-Волинський, Житомирська область, 11701, контактні телефони: тел. (04141)-5-22-85, 5-23-35, тел/факс: (04141)-5-50-45; електрона адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Строки подання
15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території окремої земельної ділянки площею 3,9037 га, яка розташована на території Стриївської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області за межами населеного пункту з метою будівництва зерносушильного комплексу (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку").