Друк

Місцеві бюджети мають забезпечити виплату заробітної плати вчителям – для цього на місцях достатньо фінансів

.

Фінансування загальноосвітніх закладів у частині виплати заробітної плати має бути першочерговим завдання у районах та об'єднаних територіальних громадах Житомирщини.

Найчастіше недостатність коштів є наслідком низької наповнюваності класів.
«У деяких районах та громадах області є недостатність у коштах на виплату заробітної плати вчителям. Серед факторів, що призводять до цього – низька наповнюваність класів, висока вартість навчання одного учня, розбіжності між розрахунковою і фактичною кількістю ставок тощо. Коли ми говорили переглянути мережу закладів, подивитися, де у класах мало учнів і вирішити це питання, нас не слухали. А тепер це має вирішуватися на місцях. І для погашення цієї недостатності, яка з'явилася через недопрацювання, у місцевих бюджетах достатньо коштів», – наголошує заступник голови ОДА Ярослав Лагута.
Так, наприклад, через низьку наповнюваність класів надлишково утримуються: м. Баранівка (отг) – 33 класи, Бердичівський район – 19 класів, м. Малин – 14 класів, м. Коростень 12 класів, Коростишівський район – 9 класів.
Оскільки освітня субвенція нараховується відповідно до кількості учнів та наповнюваності класів, з'являється недостатність. Виходить, що на одних учнів йде близько 8 тис. грн, а на інших – 20 тис. грн і більше.
Крім того, освітню субвенцію не можна спрямовувати на капітальні видатки (обладнання, шкільні автобуси, підручники тощо), якщо коштів субвенції не вистачає на виплату заробітної плати.
На сьогодні місцеві бюджети мають достатньо фінансових можливостей для виплати заробітної плати освітянам у повному обсязі: за січень-липень до бюджету м. Малин надійшло 60 млн грн (приріст 12 млн грн), Бердичівського району – 30,2 млн грн (приріст 7 млн грн), ОТГ м. Баранівка – 30,3 млн грн (приріст 6,6 млн грн) і т.д.
Аби таких ситуацій не виникало у подальшому, на місцях мають переглянути мережу освітніх закладів, наповнюваність класів, а також інші видатки (такі, наприклад, як індивідуальне навчання при можливості дитини навчатися у школі).