Друк

Положення про управління соціально-економічного розвитку території Звягельської районної державної адміністрації

.

ПОЛОЖЕННЯ
про управління соціально-економічного розвитку території
Звягельської районної державної адміністрації Житомирської області

1. Управління соціально-економічного розвитку території Звягельської районної державної адміністрації Житомирської області, скорочене найменування УСЕРТ Звягельської районної державної адміністрації Житомирської області (далі - управління) утворюється головою районної державної адміністрації з урахуванням вимог Закону України «Про місцеві державні адміністрації», є її самостійним структурним підрозділом і в межах району забезпечує виконання покладених на нього завдань.

2. Управління підпорядковане голові районної державної адміністрації, а також підзвітне і підконтрольне департаменту агропромислового комплексу та економічної політики, департаменту охорони здоров’я, департаменту культури, молоді та спорту, департамент освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації.

3. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голів обласної та районної державних адміністрацій, а також цим положенням про управління.

4. Управління є правонаступником всіх майнових і немайнових прав та обов’язків відділу освіти, культури та спорту Новоград-Волинської районної державної адміністрації, Центру з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації Новоград-Волинскьої районної державної адміністрації, управління соціально-економічного розвитку території Новоград-Волинської районної державної адміністрації.

5. Управління є юридичною особою публічного права.

6. До складу управління входять:
- відділ економіки та агропромислового розвитку;
- відділ освіти, охорони здоров’я, культури та спорту.


7. До основних завдань управління належать:

У сфері освіти, охорони здоров’я, культури та спорту:
1) аналіз стану та тенденції розвитку галузей освіти, культури, туризму і спорту району та вжиття заходів до усунення недоліків;
2) координація на відповідній території району реалізації державної політики в сфері освіти, культури, туризму, охорони культурної спадщини та фізичної культури і спорту;
3) координація розвитку освіти, культури, туризму та спорту з метою формування здорової, гармонійно розвиненої, соціально активної, творчої особистості;
4) координація розвитку освітнього, творчого (інтелектуального) потенціалу з урахуванням національно-культурних, соціально-економічних, екологічних, демографічних та інших особливостей регіону;
5) координація в межах своїх повноважень здійснення заходів, спрямованих на організацію оздоровлення, відпочинку та дозвілля дітей і молоді, самостійне виконання відповідної програми;
6) сприяння разом з органами охорони здоров'я проведення оздоровчих заходів, створення безпечних умов для навчання і праці учасників освітнього процесу, вживання заходів щодо утвердження здорового способу життя у дитячому та молодіжному середовищі, проведення інформаційно-просвітницької роботи щодо протидії поширенню соціально-небезпечних хвороб серед дітей шкільного віку;
7) забезпечення доступу населення до надбань культури;
8) моніторинг стану та тенденцій соціально-економічного і культурного розвитку у сферах культури, мистецтва, туризму, охорони культурної спадщини, державної мовної політики, фізичної культури та спорту;
9) погодження проєктів відведення земельних ділянок, у тому числі тих, що призначаються для сільськогосподарських потреб, погоджує зміни землевласника, землекористувача на території пам’яток місцевого значення та в їх охоронних зонах, в історичних ареалах населених місць в межах населених пунктів району;
10) роз’яснення через засоби масової інформації змісту державної політики у сфері культури, туризму, охорони культурної спадщини та державної мовної політики;
11) контроль за збереженням і переміщенням культурних цінностей;
12) забезпечення вільного розвитку культурно-мистецьких процесів;
13) забезпечення доступності усіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина України;
14) сприяння у відродженні та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності;
15) сприяння у збереженні культурної спадщини;
16) сприяння органам виконавчої влади у реалізації державної політики у сфері міжконфесійних та міжнаціональних відносин;
17) координація діяльності закладів охорони здоров'я незалежно від форми власності та підпорядкування, пов'язаних з наданням лікувально-профілактичної допомоги населенню району;
18) забезпечення прогнозування та планування розвитку мережі закладів охорони здоров'я у Новоград-Волинському районі;
19) здійснення контролю за якістю та обсягами лікувально-профілактичної допомоги, що надається населенню району закладами охорони здоров'я незалежно від форми власності та підпорядкування;
20) аналіз показників стану здоров'я населення, розробка заходів щодо запобігання та зниження рівнів захворюваності і втрати працездатності населення району, забезпечення здійснення цих заходів, пропагування здорового способу життя;
21) сприяння відповідно до законодавства проведенню заходів щодо захисту навколишнього природного середовища та підтримки санітарно-епідемічного благополуччя населення району;
22) координація в установленому порядку роботи із забезпечення надання медико-санітарної допомоги населенню району під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
23) сприяння проведенню систематичного медичного обстеження (диспансеризації) осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, та осіб, евакуйованих та відселених із зон відчуження, а також тих, хто проживає на території радіаційного забруднення;
24) організація відповідно до законодавства роботи з охорони материнства і дитинства, контроль стану здоров'я дітей у дошкільних та інших навчальних закладах незалежно від форми власності та підпорядкування;

У сфері економіки та агропромислового розвитку:
1) реалізація державної політики у сфері економічного, соціального та агропромислового розвитку України;
2) реалізація державної регуляторної політики і державної політики у сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму;
3) формування і проведення державної регіональної політики;
4) проведення разом з іншими структурними підрозділами державної зовнішньоекономічної політики;
5) забезпечення реалізації державної політики у сфері внутрішньої торгівлі, громадського харчування і побутових послуг;
6) здійснення структурних змін, а також державної інвестиційної та інноваційної політики;
7) забезпечення реалізації державної цінової політики;
8) забезпечення реалізації державної політики у сфері економічної безпеки та детінізації економіки, участь у реалізації державної аграрної та соціальної політики на селі, проведення аналізу тенденцій і прогнозування процесу розвитку галузей агропромислового виробництва і сільських територій;
9) створення належних умов для організації виробництва і збуту сільськогосподарської продукції та продовольства, сприяння розвитку ринкової інфраструктури, а також проведення моніторингу агропродовольчого ринку;
10) забезпечення реалізації державної політики з питань праці та соціального захисту населення та внутрішньо переміщених осіб;
11) забезпечення реалізації державної політики у сфері праці та соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці , зайнятості населення, у тому числі соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, і тих, які підлягають звільненню із Збройних Сил України та інших військових формувань.
12) забезпечення прийому документів, поданих для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проведення реєстраційних дій відповідно до закону;
13) ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та надання відомостей з нього;
14) ведення реєстраційних справ відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

8. Управління виконує такі завдання:
1) розробляє проєкти розпоряджень голови райдержадміністрації, районних програм у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;
2) готує пропозиції з питань реалізації галузевих повноважень до проєктів програм соціально-економічного та культурного розвитку району на рік;
3) бере участь у здійсненні заходів щодо запобігання і протидії корупції;
4) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
5) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої воно є;
6) інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
7) взаємодіє з органами місцевого самоврядування та надає методичну допомогу в межах своїх повноважень;
8) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
9) забезпечує, у межах своїх повноважень, захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
10) розробляє проєкти програм і прогнозів регіонального соціально-економічного розвитку, а також відповідних цільових програм розвитку галузей агропромислового виробництва;
11) аналізує стан і тенденції соціально-економічного розвитку, секторів та галузей економіки району, проводить оцінку внутрішньо-регіональної диференціації економічного і соціального розвитку району;
12) при необхідності розробляє проєкт районної стратегії розвитку, забезпечує координацію виконання районної стратегії розвитку та підготовку звітів про її виконання в межах компетенції;
13) надає пропозиції щодо проєктів прогнозів економічного і соціального розвитку України на середньо- та короткостроковий період і загальнодержавних програм економічного, соціального розвитку та інших державних цільових програм, забезпечує координацію виконання завдань, визначених цими програмами на території району;
14) розробляє прогнози економічного і соціального розвитку району на середньостроковий період та програми його економічного і соціального розвитку на короткостроковий період, а також проєкти державних цільових програм, метою яких є розв'язання проблем розвитку району;
15) забезпечує контроль за виконанням показників програми економічного і соціального розвитку району на короткостроковий період та діяльності агропромислового комплексу;
16) надає методичну допомогу сільськогосподарським товаровиробникам з питань науково-технічних розробок, провадження інноваційно-інвестиційної діяльності, інформатизації, нарощення експортного потенціалу, створення нових та реконструкції діючих виробництв;
17) координує діяльність сільськогосподарських товаровиробників з питань визначення ними потреби у пестицидах і агрохімікатах та їх фактичного надходження в район;
18) забезпечує дотримання підприємствами, установами та організаціями агропромислового комплексу вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки і безпеки дорожнього руху;
19) подає пропозиції до проєктів нормативно-правових актів щодо регулювання ринку сільськогосподарської продукції та продовольства;
20) здійснює заходи, направлені на активізацію експорту сільськогосподарської продукції та сприяння просуванню сільськогосподарської продукції і сировини на зовнішні ринки;
21) забезпечує виконання механізму надання державної підтримки, яка передбачена законодавством, сільськогосподарським товаровиробникам усіх форм власності та господарювання;
22) проводить моніторинг впливу на економіку цінової (тарифної) політики на ринку товарів і послуг району, аналізує стан ціноутворення у відповідних сферах цінового (тарифного) регулювання його вплив на економічний та соціальний розвиток району;
23) розробляє та організовує реалізацію заходів, спрямованих на нарощування інвестиційних ресурсів, створення сприятливого інвестиційного клімату;
24) бере участь у підготовці пропозицій щодо визначення середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності;
25) готує та подає пропозиції щодо включення інноваційних проєктів за програмами, що реалізуються на території району до регіональних та державних програм і їх фінансування шляхом кредитування з державного бюджету;
26) розробляє проєкти районної програми розвитку малого та середнього підприємництва, розвитку рослинництва та тваринництва забезпечує їх виконання, здійснює моніторинг виконання такої програми, надає пропозиції до проєктів регіональних програм розвитку;
27) сприяє формуванню інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва;
28) бере участь у розробленні пропозицій щодо забезпечення сприятливих умов діяльності підприємств торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування;
29) прияє розвитку міжрегіонального співробітництва суб'єктів малого і середнього підприємництва;
30) бере участь у забезпеченні реалізації єдиної інформаційної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
31) здійснює моніторинг реалізації проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги, надає відповідну інформацію управлінню;
32) надає пропозиції стосовно залучення міжнародної технічної допомоги відповідно до пріоритетних напрямів економічного і соціального розвитку;
33) бере участь разом з іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації в реалізації державної зовнішньо-економічної політики;
34) забезпечує у межах своїх повноважень разом з іншими структурними підрозділами участь підприємств та організацій району у виставково-ярмаркових заходах;
35) вносить в установленому порядку пропозиції з питань удосконалення законодавства України;
37) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;
38) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови районної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
39) бере участь у підготовці звітів голови районної державної адміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;
40) готує самостійно, або разом з іншими структурними підрозділами, інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові районної державної адміністрації;
41) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
42) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
43) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
44) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
45) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
46) забезпечує захист персональних даних;
47) здійснює інші передбачені законом повноваження.

9. Управління має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів райдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи райдержадміністрації у галузі екології, освіти, охорони здоров’я, культури та спорту, економіки та агропромислового розвитку.
4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікаціями спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до компетенції управління.

10. Управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

11. Керівництво управлінням:
1) управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою районної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу
2) начальник управління має заступника, який призначаються на посаду та звільняється з посади відповідно до Закону України «Про державну службу»;
3) на період відсутності начальника управління його обов’язки виконує заступник;
4) на посаду начальника управління, його заступників призначаються особи, які вільно володіють державною мовою та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче магістра.

12. Начальник управління:
1) здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні;
2) подає на затвердження голові райдержадміністрації положення про управління;
3) вносить пропозиції щодо формування планів роботи райдержадміністрації;
4) розробляє та подає на затвердження відповідному заступнику голови райдержадміністрації річний план роботи управління;
5) затверджує положення про відділи та посадові інструкції працівників відділів та розподіляє обов’язки між ними;
6) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;
7) звітує перед головою райдержадміністрації про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів роботи;
8) може входити до складу колегії райдержадміністрації;
9) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції управління та розробляє проєкти відповідних рішень;
10) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
11) за дорученням голови райдержадміністрації представляє інтереси управління у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
12) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Міністерства юстиції України;
13) подає на затвердження голови райдержадміністрації проєкти кошторису та штатного розпису управління в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
14) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою райдержадміністрації кошторису управління;
15) здійснює добір кадрів;
16) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців управління;
17) Призначає на посади і звільняє з посад державних службовців у порядку, передбаченому Законом України «Про державну службу». Присвоює ранги державним службовцям. Застосовує заходи заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності.
18) Приймає на роботу та звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників управління, які не є державними 16 службовцями, приймає рішення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності.
19) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління;
20) забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
21) здійснює інші повноваження, визначені законом.

13. Накази начальника управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою райдержадміністрації, відповідним міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади.

14. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління визначає голова райдержадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.

15. Штатний розпис та кошторис управління затверджує голова райдержадміністрації за пропозиціями начальника управління відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ.

16. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.